Gårdagen

Igår så beslöt jag och några vänner oss för att styra upp en middag. En middag som skulle komma att bli great! vet ni? det blev den också.
Middagen skulle vara hos Anna som kickade ut sin pappa redan kl.4 för att fixa allt småpyssel till kvällen.

Jag var den första som kom dit och hjälpte Annie med att fixa all mat, duka, städa undan osv..  tog väll oss sisådär 1,5 h skulle jag tro. Sen började vi fixa oss själva och tiden sprang tydligen iväg för rätt som det är så ringer det på dörren och de första tjejerna trillar in. Sen rullar det på och vid kl 7 tror jag alla är på plats och vi börjar äta.
Maten var god (tacos=mums) och stämningen var på topp. Mycket skratt och prat... för mycket nästan för jag hade ont i magen på slutet. Efter middagen valde vi att dra vidare men det är något jag väljer att inte prata om, inte idag iaf.
Tack för en lyckad kväll!

Det hände dessutom en del saker under kvällens gång som jag tänker dela med mig av.
Medan vi skar upp grönsakerna så upptäckte jag att Anna köpt vitkål och inte sallad. Hon vägrade att tro mig och sa att det var nån kinesisk sallad (HAHA!) Ja, hon trodde på att hon köpt rätt tills hon smakade på de vita bladen och grimaserade något rejält. "Salladen" visade sig vara vitkål och ingen, absolut ingen, rörde denna grönsak under middagens gång.
En annan lite wierd sak som hände var att när vi kollade ut genom fönstret lite snabbt så fick vi se en kille, ca 20 år, komma gåendes mot Annas hus med en hjälm på huvudet. Hjälmen var för det första för liten för killens huvud så den satt liksom ovanpå hans huvud istället för på. Dessutom så hade han ingen cykel eller liknande med sig, utan han bara gick där med sin hjälm och såg allmänt nöjd ut. =)

Vi såg även en tant gå upp till Sundbybergs kyrka runt 9 på kvällen. (det är en backe upp till ett ställe som inte leder någonstans, så hon passerade inte bara kyrkan) Jag tänkte för mig själv att det kändes lite skumt att gå till en kyrka utan kyrkogård och liknande så sent på kvällen när den inte ens är öppen så jag stannade kvar vid fönstret en extra stund för att spana på tanten. Rätt var de är så börjar hon spy på kyrkan...
Kunde inte hålla mig för skratt när jag såg tanten.. visst det är väll lite tråkigt att hon spyr och så men att spy på en kyrka? Haha ;D sen gick hon 5 m till så spydde hon igen..

Nu ska jag kolla på One three hill så uppdaterar bloggen senare om min dag idag, och om hur mitt hår blev. Bilder från gårdagen kommer dessutom! Ciao fellas ♥

Kommentarer
Postat av: Felicia

Jag gillar tanten :D

2007-11-01 @ 17:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0