Hektisk dag? nääöhh.

Hejsan allihopa!

Kom precis hem från en prommenad med Pontus. Alltid trevligt att träffa killen då vi träffas så sällan.. fast jäkla kallt är det ute så jag frös i princip ihjäl.
Satt och skrev ett jädrans långt blogginlägg så försvann allting - igen, så nu förkortar jag ner det 100 gånger för jag har ett annat liv som inte är framför datan att umgås med också.

Idag vaknade jag vid halv 10, eller jag hade ställt klockan men valde att ligga kvar i sängen tills hel vilket var jävligt osmart gjort för när jag gick upp och kollade på SL vilken tbana jag skulle behöva ta för att vara i stan vid 11 så hade jag drygt 35 minuter på mig. Jag valde första bästa kläderna jag hitta, sminkade mig och gick. Frukost hann jag inte med och det kändes rejält när jag satt hos frissan och halvsov.. Magen prata mer än jag =P
Håret blev iaf bra och jag är nöjd. Valde att inte göra något stort utan toppade bara och färgade lite hit och dit.. De är ju snart jul och då vill man inte se ut som en fågelholk. Speciellt inte nu när man måste vara med i luciatåget i skolan och ska uppträfa i Filadelfiakyrkan och allt de där.. Eller så var jag bara en riktig fegis 8)
Efter frissan gick jag runt lite i stan och försökte hitta några förbaskade mjukisar. Lyckades jag? nänä.. hittade Eleonor i min klass istället. Varför är det så sjuuuuukt svårt att hitta mjukisar som inte är helt fladdriga och slappa? Så jag drog hem istället (Yes, utan att köpa massa annat onödigt. Förrutom lite hudvårdsprodukter på the body shop och silkesdroppar för mitt hår) och mötte upp min syssling Josefine. Vi lagade ihop nån Kyckling & curryröra som var mer än god för att vara vårat verk och kikade på One three hill. Pappa ringde mitt i och sa att vi kunde prova att åka till Solna C och leta mjukisar (=last chance) så Jossan drog hem och jag mötte upp papi.

Vi gick in i första bästa butik och där fanns dom minsann.. Där hänge ett par och skrek "köp mig" så jag roffade åt mig ett par och gick mot provhytten. På vägen dit så hittade jag yttligare två par som var lika charmiga som det första paret så dom fick följa med dom med. Blev förälskad i två av dom och hade en halv beslutångest över vilka jag skulle välja så jag fick båda två. Efter vi köpt mjukisarna så ville pappa käka. Han köpte oss en varsinn kycklingsallad på ett café.. great! var sååå sugen på kyckling efter lunchen. Satt och pillade lite i maten och försökte äta själva salladen istället medan pappa satt och berättade hur hungrig jag skulle bli senare ikväll (är jag det? NOPE!) vartannat som han satt och drev om donkens nya kötbullar.
En tjej delade ut några blanketter om att Bik Bok hade rea på hela sortimentet och att alla jeans skulle kosta 300 kr så vi kilade dit. Blev sur när jag såg att det bara fanns jeans i strl 27-28 och uppåt så jag kollade lite på koftor och dylikt istället. Provade några och alla stack ihjäl mig så hängde tillbaka allt och fick syn på ett par knästrumpor med rosetter som skulle passa sååå bra i mina skor.. Fick dom för typ 140 kr tillsammans med en t-shirt jag hittade som passade tillsammans med mjukisarna. Fick med allt i en ful kasse och en rosa vattenflaska.

Sen drog vi till mitt gym och köpte ett nytt årskort. Bilden på kortet blev olagligt ful men det kvittar på ett gymkort i guess =P Nu sitter jag här och ska snart göra mig en kopp te och sätta på någon film. Lovar att jag har glömt något nu men men.. Bilder kommer upp senare ikväll.. Ciao ! ♥

Dagens lärdom - Personalen på team sportia i solna C är jävligt komiska. Kommer fram tillsammans och säger hej, frågar om man behöver hjälp (dom får ett nej tillbaka) och står kvar och stirrar tillsammans. Ett försök att skrämma bort mig, eller?

Kommentarer
Postat av: Victoria

vad ska du uppträda`?

2007-11-01 @ 23:31:23
Postat av: Tobias

Usch det var jättekallt ja, och jag fick gå nyligen 1 km från bussen utan lampor längs vägen :O brr

2007-11-02 @ 00:46:54
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

Svar: Men jo de skulle du :D haha

2007-11-02 @ 13:23:10
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

Svar: I Helgen blir det väl kompisar och så :) sjdå?

2007-11-02 @ 19:48:37
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0