Underlig dag

Rubriken är så sann som den bara kan bli. Hur ofta inträffar en gasläcka, ett skrikande fyllo och en galen 40 åring på samma dag? Aldrig. Never. No.  - förrutom idag.

Idag är det torsdag. Oftast är torsdagar sega och långtråkiga as fuck eftersom man vet att fredagen bara är några timmar längre fram. Eftersom man vet det så väljer torsdagen att gå extra segt och verkligen inta rollen som snigeldagen. Jag antar att varje dag måste ha en egen image. (ni vet ju hur min söndag ser ut vid detta laget)
Men inte idag inte.

Jobbar man på Seven Eleven en hel dag stöter man på en massa roligt folk. Det finns ett talspråk som säger att varje person är unik och detta får man verkligen ta del av på denna plats. Varje dag möts man av stressade, sura, glada, utvilade personer.. ja.. det finns nån för varje smak. Detta gör att det är väldigt roligt att stå i kassan och möta just dessa personer. Klagomål av sundbybergs sötaste tant Doris får vi också ta del av.. flera gånger per dag faktigst. Det kan vara allt från att tömma den HALVT tomma soppsäcken till att fylla på servetter.. Servetter som inte ens går att trycka in i den fulla behållarn. Ja.. allt ska man stöta på. Men imorse kunde jag inte gissa på att just denna dag skulle bli en av de mest underliga dagarna i mitt liv. Det fanns inte liksom med på kartan imorse.
Det började med att vi kom till jobbet. Saker var handlade och hyllorna behövdes fylla på. Än är allting som det ska. Vi kollar ut efter ca 20 minuter och ser att sturegatan (mest trafikerade gatan på dagtid genom sundbyberg) är fylld med brandbilar. Weeo nu brinner det nånstans här tänker jag och fortsätter kolla.. Kort därefter blir vi kickade från affären och måste gå ca 100 m innan dom spärrar av hela gatan. Där får vi då stå i hela 40 minuter i bara våra snygga t-shirtar från Seven Eleven. Kallt? Japp. Det är ett rent kaos och bussar och bilar bildar världens kö och tutor hörs i munn på varandra. Sundbyberg har förvandlats till en stor smet.
Detta gjorde min torsdag unik jämfört med mina andra miljarder torsdagar jag tidigare stött på i mitt liv. Och att bara en sånn liten sak kan göra ens dag är ju nästan.... underbart.

När vi fick komma in på Sleven igen så sprang en gubbe in i butiken och började förstöra alla våra pyramider vi staplat upp med mentos. Morr.. Därefter muttrar han nått för sig själv och tar med sig hela servettlådan och sticker... Vaaaaarför? Jag och josie stog som två feta frågetecken av denna man som förövrigt STANK.

Hinner ej skriva mer nu eftersom pappa kallar in mig till tv soffan. Vi ska kolla på kustbevakarna och skratta åt alla fyllon = riktigt kul. Lägger in en liten bild på dagens outfit också.. bara för att jag är extra snäll idag. Sköt om er! <3

 

Första bilden är tagen EFTER middagen. = stor matmage. Andra bilden tog jag bara för att dela med mig av mina älsklingar. Dom skrek efter att få visas här i bloggen.. =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Svar: jaha, va duktigt du är som orkar jobba när du är så "ung" :) kramar

2007-11-22 @ 20:32:17
URL: http://metrobloggen.se/bearitbery
Postat av: Christopher

Hon "praoar" bara ;-)

2007-11-23 @ 20:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0