Skippad rubrik

Fredagen den 27 Juli, sommarens konstigaste dag. - Fylld med ilska och nyfikenhet.
Det var kvällen du och jag bestämde att vi inte skulle ta samma väg längre utan gå vidare. Visst, vi hade pratat om det på Gotland, sista kvällen, men du hade faktigst gett mig en del hopp när du skickat det där smset när jag var på g hem till Sthlm igen. Faktigst..
Hur som helst, det var hemma hos dig, på din fest som vi tog beslutet. Tog det väll okej fast var lite frågeställd om varför du hade gett mig en puss samtidigt som du sa det men tänkte inte mer på det. 10 minuter tog det för dig att "gå vidare". Det var då jag, Jossan och Emelie kom ner för trappan och hittade dig i ditt datarum med en annan tjej. Jossan sa direkt till mig "Vad du än gör, kolla inte in" men jag gjorde det ändå och såg dit stå där tätt intill henne. Jag gick upp igen och letade upp de andra för att berätta om det hela och vi bestämde allihopa att jag skulle skita i det och låssas som om ingenting hänt. Du kom upp igen, Jossan tog tag i dig och frågade vafan du höll på med, du lekte dum och låssades som ingenting. 5 minuter senare står jag och Emelie vid fönstret och pratar lite grann, jag vill inte längre vara kvar utan bestämmer mig för att ringa MR. P som bor 10 minuter bort men är osäker på om jag verkligen ska göra det eller inte. Då ser jag det, det som fick mig att ändra uppfattning om dig helt och hållet. Du står nedanför fönstret och strular med tjejen. 15 minuter tog det!! Kort och gott, jag tittar på dig igen och känner att min ilska håller på att bubbla över.. snart... nu.. Jag ser bara svart. Jag spottar på dig och vänder på klacken och går.. ringer P påvägen och ber dig möta mig. Du svarar att du gör det mer än gärna. Emelie följer med..

Du ringer när jag precis gått och frågar varför jag drog.. ja .. undra varför? smartass. Du blir sur och jag slänger på luren i ditt öra. Vi är med P och hans vänner i ca 30 minuter och jag känner mig åter igen glad och sansad. Min P som jag inte träffat på så många månader!! Vi går tillbaka och när jag ska ta min väska så är den borta. Greaat! det är du som tagit den för att jag ska komma tillbaka och prata med dig är min tanke. Jag letar igenom hela huset men det är inte så lätt eftersom det är släckt överallt.. skiter i att du ligger och strular med tjejen på ditt rum, klampar in och letar efter min väska. Hittar den inte nånstans och det känns åter igen som om min kväll inte kan bli sämre. Vi alla bestämmer oss för att åka hem.. eller alla utom Linn som ligger där i soffan och gosar med Tommy men hon ändrar sig snabbt och finner att hennes jacka också är borta. Dubbelt upp.. woho! Vid detta laget är jag så jävla sur som man bara kan bli kan jag meddela.

Jag har min mobil, mina nycklar... resten är borta. Smink, parfym, kamera, ipod, lite kläder, skor... ja.. allt. Men jag kommer hem iaf, tur! Ringer pappa och berättar vad som hänt och han säger att han kommer hem imorgon från landet och att jag inte ska oroa mig. Jag och Emelie går hem till mig och sätter på en film och bara pratar igenom kvällen. Då ringer min älskade G och frågar om han och en kompis får komma över.. Javisst.. öh.. sitter här osminkad och har inget smink att fixa mig med heller eller nått men okej... Fast vi aldrig träffats men kör till! 1 timma, eller 2 är du här hos mig. Vi ser dig och din kompis från balkongen, det här kanske blir kul ändå tänker jag. Kvällen eller natten kanske jag ska säga.. nu är väll kl runt 4 på morgonen rullar på och vi tittar på film, och pratar osv. "K" är som bortblåst och allt känns så jävla lätt helt plötsligt.. jag är så fri helt plötsligt...

Det var starten på ett nytt kapitel utan killen jag levt med hela sommaren, med killen mina känslor kommer att slå extra för flera månader framöver. Än...

image4

Jag saknar dig, jag sakar oss.. jag saknar allt G.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0