klagomål för all del

Nationella gick asbra. Jag menar det, det gick fan skitbra. Lycka! Brukar aldrig kunna koncentrera mig under press och brukar oftast ta hem arbetet om man ska producera en text men nu gick det hur bra som helst. Allt bara flöt på som om jag hade övat på det här hur länge som helst.  Valde punkt 4 för alla intresserade 92or där ute som handlade om stress. Som gjutet för mig?

Nu sitter jag här och klockan är tok för mycket men har inga planer på att hoppa i säng den närmsta timmen. Anledning? PLUGG! jag menar det när skolan äter upp mig innefrån och ut. Jag pluggar varje dag och hinner aldrig längre göra något annat på kvällarna. Ska det vara så? jag menar.. tillomed min kompis Amanda som går i en annan skola kommenterade idag hur mycket plugg jag har och att jag alltid pluggar. Jag har inte tänkt på det förr men det är sant. När hann jag träna senast liksom? när hann jag senast ta en timma för mig själv och bara ta det lungt? det var ett jävla bra tag sedan kan jag tala om. När jag tänker efter så är det kanske ändå inte så jävla konstigt varför jag hela tiden drabbas av magkatarr och magsår? Behöver jag ens nämna sömnproblemen jag har för jämna mellanrum? Panikattackerna, astman? Gaaaaah.. behöver ett break från skolan NU. Har suttit och pluggat sedan klockan sex ikväll då jag kom hem från skolan. Är det ens normalt att sluta så pass sent? 8-17.45?!

Godnatt.

Update: 03.10 gav jag upp och hoppade i säng.

Kommentarer
Postat av: Malin

Nej, det är inte normalt att sluta så sent tkr jag! ni verkar ha väldigt mkt i eran skola..

2008-02-08 @ 21:40:15
URL: http://mmaaalin.blogg.se
Postat av: Petra

Jag stressade också för mycket när jag gick i 9:an och en dag på musiklektionen så helt plötsligt får jag världens panikattack. Så jäkla jobbigt. Det var år 2006, januari. Efter det fick jag förväntans ångest, att jag skulle få panikattacker överallt så jag undvek mycket saker. Så mycket så att jag inte klarade att börja gymnasiet hösten 2006. Och det är inte helt bra än. Jag har inte börjat gymnasiet men siktar på det till hösten. 2 år efter alla andra som började 2006. Panikattacker är hemskt och ingen borde få uppleva det. Därför tycker jag att du inte ska känna så stor press på att behöva plugga så mycket. Du har ju faktiskt redan fått varningstecken, det är väl viktigare att vara lycklig & må bra än att slita som ett djur för betyg. Det är för mycket hets med betyg nuförtiden. Det bara förstör.

Så för din egen skull & din kropp. Se inte pluggandet som något måste. Vad gör det om du inte pluggar nån dag? Du kanske får lägre betyg men du kanske mår bättre i själen :)

Mvh Petra

2008-02-09 @ 00:22:06
Postat av: carro

Hur mkt som helst i skolan liksom, dels alla nationella ch sen tycker våra lärare att det är SÅ roligt med prov :@ :P

2008-02-09 @ 18:35:59
URL: http://wlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0