nu tar jag nya tag sörrni ;-)

Vet ni vad som står på schemat idag? Plugg. Är ni förvånade? antagligen inte. Skolan äter upp mig totalt just nu vilket resulterar i andningsproblem, magsår m.m. Önskar att allting skulle trappas ner lite så min kropp hann med i samma tempo men jag antar att det bara är att hålla ut. Nånstans där mellan ska man dessutom försöka koppla av och träffa kompisar samt bearbeta all sorg från morfar. Känns som om jag är ute och virar på oupptäckt mark just nu..

Idag fick jag tillbaka ett historia prov som jag gjorde för några veckor sedan. Sedan den fredagen då provet skrevs har jag gått och intalat mig själv om att jag kommer få mitt första IG tack vare det provet. För yes, jag har aldrig fått ett IG - icke godkänt - ej uppnått målen på något prov jag gjort, hitills. Det har blivit som en kamp mellan mig själv och läxböckerna - att aldrig få ett IG. Den fredagen var jag extremt ofokuserad och klarade knappt av att skriva provet = jag var helt övertygad om att jag skulle få tillbaka ett IG prov av min lärare idag. Jag nästan bad till mig själv om att det skulle vara ett fjuttigt G- och nånstans mellan bönerna började jag tänka på hur jävla dålig jag är med skolan. Jag måste verkligen kämpa in i det sista nu för mina betyg, plugga på och skita i allt annat.
Vill ni veta vad jag fick på provet? VG. Varför oroade jag mig ens? nää.. nu börjar jag en ny metod. Plugga som en idiot så jag är säker på att jag klarat resterande prov denna termin. Får se om jag lyckas, börjar redan idag.

Annars så rullar mitt liv på som normalt igen. Försöker iallafall intala mig själv om att allting är normalt och hjälper till så gott som det går här hemma. Min mamma är fortfarande väldigt ledsen men vi tar ett steg i taget och snart har vi båda kommit över kullen igen och börjar om på plan mark.

Har inte så mycket mer att säga (dessutom skriker min biologi bok "PLUGGA") så jag säger nog hejdå för denna gång. Eller ajooo juste.. har beställt massa fina kläder från internet som kommer vilken dag som helst. De ni =) BYE BYE!

image312

Pluuuuugg....


Kommentarer
Postat av: ida a.

men guuud, ångest! Jag skulle också pluggat idag men har varken hafft tiden eller orken..
duktig du var ialf!!

2008-02-04 @ 21:28:48
URL: http://ifas2008.blogg.se
Postat av: Mikaela

vart köpte du halsbandet iditt förra inlägg? Och vad kostade det?

2008-02-04 @ 23:26:43
URL: http://livetenligtmikkan.blogg.se
Postat av: Christopher

Riktigt prylbög där Tess :D z4 logitech högtalare och samma skärm som mig. Du vill ha det bästa förstår jag ;)

2008-02-04 @ 23:29:58
Postat av: Sofie

men boken ser iaf rolig ut ;)

2008-02-04 @ 23:50:19
URL: http://hotstuffs.blogg.se
Postat av: Malin

haha har också en sån där biologi bok, dom skriker verkligen på en hela tidne att börja plugga ;)

2008-02-05 @ 19:09:41
URL: http://mmaaalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0